Åtgärder vid stopp i avlopp

  • Steg 1, försök att åtgärda stoppet själv så långt det är möjligt. Stopp som beror på eller sitter på bostadsrättsinnehavarens del av avloppet faktureras denne vid avhjälpande av Bravida, vår avtalsleverantör. Använd propplösare, diskmedel, en stor mängd kokande vatten och sugpropp. 

  • Steg 2, om ovan steg inte gett resultat. Kontakta Bravida VVS i Märsta under kontorstid via 08-591 120 92. Vid akut situation utanför kontorstid, kontakta Bravida Jour via 018-10 04 10. Efter kontakt med Bravida är ni alltid skyldiga att kontakta styrelsen via mail, info@oden2.se och informera om att ni kontaktat Bravida för avhjälpande av stopp i avlopp samt vart. Stopp som sitter i föreningens del av avloppet faktureras föreningen. Bravida har god kunskap om våra gränser för avlopp och rör. 

 




 
stäng