Medlemmens ansvar

Brf Oden2 har ingen fast anställd fastighetsskötare utan vi som medlemmar ska helst sköta så mycket som möjligt för att hålla nere kostnaderna. Detta gäller framför allt rensa ogräs, plocka skräp, vattna och sköta våra växter samt sanda utanför portar vintertid. Helt enkelt ta sitt ansvar som medlem i Brf Oden2.

 

Vissa saker måste vi givetvis lämna över till de som är sakkunniga inom området. Här nedan kommer de företag som vi anlitar i respektive område:

 

Fastighetsskötsel

Fastighetsskötsel för BRF Oden 2 utförs av Service i sigtuna när det gäller att byta lysrör, gräsklippning, tömma sopor på området samt städning av våra soprum.

www.serviceisigtuna.se

 

För felanmälan angående dessa ärenden kontakta:

Andreas Mattiasson

tel: 073-6613570 eller andreas@serviceisigtuna.se , vardagar under kontorstid.

 

VVS & El

Om du behöver hjälp med VVS eller el så har vi kontrakt med Bravida. Detta gäller vid stopp i avloppet, strömavbrott och liknande frågor. De vet vilka kostnader föreningen ska stå för och vilka kostnader medlemmen ska stå för.

Om du frågor angående din elfaktura eller liknande så ber vi dig att kontakta Vattenfall eller din valda elleverantör. 

Om du som medlem behöver hjälp (tex att byta kran) så har vi 15% rabatt på material och arbetskostnad hos Bravida om du uppger att du bor i Brf Oden2. Du givetvis anlita vilken certifierad hantverkare du vill.

 

Deras kontaktuppgifter är: 

Bravida

Maskingatan 17C, 19560 Märsta

www.bravida.se/marsta

Telefon VVS:   08-591 12092

Telefon El:       08-591 12090

Journummer: 018-100410 (Detta används bara om det är AKUT) Bedömmer styrelsen/Bravida att ärendet kunde ha väntat så betalar medlemmen jouravgiften)

 

Snöröjning

Oden 2 har kontrakt med Märsta Plåt & Bygg när det gäller snöröjning. Om ni har synpunkter på hur snöröjningen sköts så får ni gärna kontakta oss i styrelsen så framför vi detta till företaget.

De kan även hjälpa till med bland annat renovering av lägenheter men det är en kostnad som du som medlem själv bekostar. Du får givetvis anlita vilken certifierad entreprenör du vill.

www.marstaplatbygg.se 

Maskinerna i våra tvättstugor på Stationsgatan 21A & 23B

Vi anlitar Knivsta hushållsservice för att serva och reparera vår maskiner i tvättstugorna. Om någon maskin skulle vara trasig i tvättstugan så kontaktar ni styrelsen så felanmäler vi till företaget.

De kan även hjälpa till med diskmaskiner, fläktkåpor och övriga hushållsmaskiner men detta betalar du som medlem själv. Du får givetvis anlita vilken certifierad firma du vill. 

www.knivstahushallsservice.se

Trappstädning

Företaget som sköter städningen i våra trapphus heter Moo´s Städ. Om ni har synpunkter på städningen i trapphusen så är ni välkomna att kontakta styrelsen så framför vi detta till företaget.

De kan även även hjälpa till med städning i hemmet men det är en kostnad du som medlem får bekosta. Du får givetvis anlita vilken städfirma du vill.

Deras kontaktuppgifter är:

Mail: pigladyy@hotmail.com

Telefon: 0709583690 

Hissar

Varje hiss på Stationsgatan 21 & 23 är utrustad med en hisstelefon. Telefonen är kopplad direkt till KONE. Om hissen skulle fastna så följer du instruktionerna som står i hissen. Därefter skickar Kone en tekniker så snabbt som möjligt för att åtgärda problemet.

Om du skulle uppleva andra problem med hissarna så kontaktar du styrelsen så snabbt som möjligt.

 
stäng